Utvidet frist for å søke

Elever og studenter får utvidet mulighet til å søke om lån og stipend, i tillegg endres reglene for rapportering av fravær og avbrudd for hele vårsemesteret 2020.

På grunn av koronasituasjonen har Kunnskapsdepartementet besluttet at elever og studenter får mulighet til å søke om lån og stipend fram til 15. april. Fristen for å søke var opprinnelig 15. mars, men søknaden åpner etter planen igjen tirsdag 24. mars.

Den utvidede søknadsfristen gjelder både studenter i høyere utdanning og elever i andre utdanninger som ikke har søkt om støtte innen 15. mars, eller ikke har søkt om fullt lån og stipend for vårsemesteret. De som allerede får fullt lån og stipend, kan ikke få mer støtte og skal derfor ikke søke.

Lånekassen

Utvidet frist for å søke