Karsene Foslien har vært på besøk

Hei alle sammen
Mandag 21. september fikk elevene på Urtehagen vgs besøk av Karense Foslien. Vi har sett henne mange ganger i videoer, men det var ekstra hyggelig å møte Karense i virkeligheten.

Norsklærer Karense har publisert over 750 videoer på YouTube kanalen sin, som hun opprettet i 2017. Her finner vi undervisningsvideoer i norsk språk, som også inneholder mye samfunnskunnskap. Med disse videoene sine vil hun hjelpe de som er nye i Norge, mennesker som har et annet morsmål enn norsk, til å forstå både språket og samfunnet bedre. Det er mye nytt og Karense er opptatt av å hjelpe innvandrere. Hun vil blant annet vise hvordan man kan finne informasjon selv, for å jobbe med å lære språket på egen hånd og når det passer. Hun hadde flere konkrete tips til elevene. For eksempel viste hun elevene hvor på nettet de kan få gratis undervisning. Elevene fikk også med noen oppgaver, som viste hvordan man kan øve på norsk ved å beskrive med bilder.

Karense er norsklærer, hun kan mange språk og hun liker å være aktiv, derfor gjør hun mye forskjellig, fortalte hun til elevene. Hun er youtuber, men i tillegg har hun en podkast, driver nettskole og holder foredrag og kurs.

Hun tok seg tid til å møte alle fire klassene, da hun besøkte skolen vår mandag formiddag. Det var et hyggelig og lærerikt besøk.

Karsene Foslien har vært på besøk
Rull til toppen